Prohledat tento blog

6. října 2015

V Jizerkách

je počasí nevyzpytatelné. Mašinka mi doma  tvrdila, že bude pršet. Aladin mi v mobilu říkal, že bude pršet. Meteoradar ukazoval dešťovou frontu šinoucí se sem od jihozápadu. Tak tedy s našimi rakouskými přáteli do hor nebo do města?  Nakonec to byl kompromis, protože jsme se při cestě do Liberce zastavili na Nové louce a já jsem s hrdostí v hlase vyprávěl o dešťovém rekordu, který spustil stavbu přehrad v širém okolí.
     A pak jsme se jeli podívat do Liberce (ještě pořád nepršelo) do nově otevřené galerie v bývalých městských lázních. Pamatoval jsem si to z dob, kdy bazén byl plný vody a byl jsem na galerii zvědav.
     Prostě: krása. Rakouští přátele ocenili nápis nad vstupem "Franz Joseph Bad 1900" a my všichni jsme ocenili nádhernou úpravu interiéru,

i když občas je tam vidět, že to opravdu bývaly lázně

Momentálně je v bazénu výstava designu
  a když si projdete galerii moderního umění (Schikaneder) a menší staroholandské mistry ve stálých expozicích (stejně, naposled krásně maloval Van Eyck, pak už to šlo dolů...no ještě Vladimír Komárek a jeho husy), na závěr si můžete tu abstrakci zkusit  na vlastní kůži a ruce ve světle a písku s fotoaparátem. Je to takový přátelský obraz, do kterého jsme zasahovali všichni...
     Takže až v Liberci bude pršet...