Prohledat tento blog

26. října 2015

Péťa Vařič

byla kdysi za studentských let moje oblíbená knížka a učil jsem se z ní vařit nebo přesněji mít nápady a drzost, co se všechno dá smíchat.  Nedávno jsem  dostal post z anglického vařicího blogu (nikoliv hot ale cooking), kde mne zaujalo, že to je jídlo na studentský rozpočet. A protože mne z čistě osobních důvodů zajímá i vaření bez lepku, pokusil jsem se..
     Miluju 'Fish-and-Chips', obecně ale anglické recepty ve mně vzbuzují velkou ostražitost. Když však je člověk nachcíplý, výborná kůra je vytvořit nové, neozkoušené jídlo a doplňovat to v procesu nějakým léčivým výtažkem.
     Takže jsem vzal o něco méně brambor než v originále (asi 30 dkg) a asi 120 g konzervovaného tuňáka, kterého jsem nechal okapat. Brambory na malé kousky jsem v osolené vodě uvařil a nechal chvíli horké oschnout, pak jsem je rozmačkal v misce, přidal toho okapaného kouskovaného tuňáka a šťávu z půlky citronu a rozmačkal a přidal spoustu nasekané pažitky.
      Vypadalo to docela rozumně
      a tak jsem pokračoval dál. Majonéza Poličanka s velmi drobně sekanou zelenou cibulkou do lednice, stejně tak ta směska ještě doplněná o jedno vejce a promíchaná. A chvilka na léčbu...
     Placky z té směsi se po odležení mají posypat "gluten-free" moukou a osmažit na troše oleje, ale zkusil jsem to i bez mouky a taky se to dobře opeče. No a obloženo oblohou "co je v lednici" to dopadlo takhle
a k mému překvapení je to výborné, i s těmi kousky citronu. Takže rychlé, z běžných surovin a jedlé. Bude zařazeno do repertoáru.

Žádné komentáře:

Okomentovat