Prohledat tento blog

10. června 2013

Králíci z různých zdrojů

Zdrojem dodavatelským byl starší Ondra. Zdrojem inspiračním se pak stalo několik dalších lidí:

a) ani nevím, kde se to vzalo, takže z mé hlavy: na troše olivového oleje do sklovata povolíme jemně nakrájenou cibulku, pak prudce přidáme teplotu a naházíme na malé kousky nakrájená králičí jatýrka a nadrobno nasekané čerstvé bylinky (tohle byl tymián a trocha rozmarýnu) a  restujeme a mícháme a opepříme a mícháme a přidáme asi dvě lžíce portského a mícháme už jenom malinko a dáme na talířky na opečený chléb (třeba i mírně očesnekovaný)  a pak osolíme a jíme...

b) dalším zdrojem byla Iva, která pamatuje z dávných moravských dob guláš z králičího předku: naporcovat (tohle bylo i včetně kusu hřbetu), hrudní košík rozlámat a všechno na sádle opéct. V kastrolu na sádle osmahnout cibuli, přidat zelený celý pepř, trochu jalovce (trochu podrcený), trochu kmínu (taky nasekaného) a papriky (tohle byla dobrá maďarská) a přidal jsem tam i něco uzené papriky a na to toho opečeného králíka a zalít trochou bílého vína (to nevím,jestli na Hané mívali, ale Morava je i u Znojma, žejo...) a podléval jsem to slaným vývarem z králičí hlavy. A dlouho a pomalu dusit a občas podlít...S chlebem výtečné...

c) Třetí díl králičích orgií inspiroval Bar, který odmítá králiky a tvrdí, že není kanibal (z důvodů čistě rodinných...),  tak to byl králík naskládaný do pekáče a osolený a pokmínovaný a na to klasicky tenčí pláty  vepřového boku, potřené česnekem umačkaným se solí a tymiánem. Libové kousky níže, navrch tučnější a navrch kůži a solit a kmínovat (vždycky se bojím a straším okolí, že to bude přesolené ale zatím se mi to nepovedlo a smějí se mi, ale už mám nachystanou pikslu soli a tu tam příště zvrhnu...) a opět trochu bílého na podlití a péct, nejprve velmi zprudka asi 20 minut, pak na poloviční teplotě dlouho zavřené v pekáči, až je skoro hotové a pak otevřít a opět přidat na teplotě...křupavoučká kůžička a kousky z boku a voňavý nevyschlý králík...A vařené brambory jsou dobrá příloha

d) Insipračním zdrojem dalšího potěšení byla Gerardova maminka, jejíž asturijský recept na loveckého králíka mi Tereza přeložila: osolené kusy králíka se na másle opečou do hněda, mezitím se do kastrolu na olivový olej dá dle chuti velká cibule nasekaná na velké kusy a několik stroužků nasekaného česneku a smahne, pak se tam přidá tymián (tohle byly bylinky z balkonu) a bobkový list a po rozvonění se přihodí uzená paprika (ta chuť kouře...) a opečený králík a zaleje se to půl lahví piva (tohle byl řezaný hruborohozecký Skalák a dobrý...) a kastrol do trouby, dělal jsem to na 200°. Když jsme tak v půlce přípravy (čili tak asi po 30-45 minutách) , tak pár malých výraznějších rajčátek nakrájet na plátky a přihodit a dodělat. No a zase pečivo

e) tohle jsem viděl na G+ u paní Černé a dovolila mi to přepublikovat, takže děkuji, protože výsledek je vynikající, i když jsem to musel dělat trochu déle ale možná že to bylo nižší teplotou. Takže Králík v balíčku:  byl vynikající, i když jsem jej trochu rozvíjel: dělal jsem to zhruba z poloviční dávky, protože králíci už docházeli, k bylinkám jsem přidal i trochu saturejky (nasekal jsem je a utřel se solí...)  a do těch rajčat jsem nasekal i bazalku. A myslím, že se to nezkazilo...a s bagetkou opečenou a pokapanou olivovým olejem...

Takže díky všem, kdo se na těchto kulinářských orgiích jakkoliv podíleli.