Prohledat tento blog

10. června 2012

Asi před patnácti lety

jsem při práci začal hodně jezdit autem. Abych se nenudil, tak mi Bára s Ondrou věnovali kazetu na poslouchání. Skupina Pohromadě na přehradě, album Je to tam... Nádherných dvanáct kousků, blues, krásné texty...Moc jsem si to užíval. Pak mi tu kazetu sežral přehravač a v dalším autě už kazety nebyly, tak jsem na nějakém eshopu sehnal totéž, ale jako CD. Praha - Brno vydalo na tohle CD a Mike Oldfielda Tubular Bells II...Nebylo tolik kamionů a jezdil jsem trochu rychleji.
Dneska mám MP3 přehravač s Bluetooth, nicméně v kastlíku stále nostalgicky vozím tahle stará CD a občas je nasadím...

Včera před polednem přijelo auto na plácek před hospodou, co je tady ve u nás slepé uličce, protože dál už je jen voda přehrady.
A začali tahat lavičky... a stany...a když vytáhli na stojanech reproduktory, bylo jasné, že začne mejdan...
Odpoledne jsem pracoval, takže když vypukl elektrický hluk a stěny paneláku to přetransformovaly na dunivé  "tuc-tuc-tuc", tak jsem nasadil sluchátka s Janem Dismasem Zelenkou a jeho Sinfonia Concertante a bylo to v pohodě.

V podvečer vypukl déšť, ale večer když jsem šel na procházku se psem, bylo slyšet, že oslava pokračuje, i když je tam asi jiná kapela, protože zazníval ženský zpěv v angličtině. Nějaké blues...A znělo to, docela jo...
Zabočil jsem na opačnou stranu, aby pes neobtěžoval štamgasty (je, potvora pěkná, sociálnější než Facebook a má je rád...) a jak tak jdu a přemýšlím a pracuju v hlavě, slyším, jak se zdálky přes mikrofon někdo v té kapele dohaduje s publikem a do toho takhle pár tónů, jako když si kytarista na pódiu z nudy hraje a mně hlavou zcela mechanicky blesklo ..."zpoždění..." a v tom kapela vyjela celá, naplno a já slyším "zpoždění, deset minut nebo deset let...".

A kruh se uzavřel. Kapela "Pohromadě na přehradě",  Bluesové odpoledne,  jiný repertoár, jiné složení...ale vzpomínky stejné.
Já jsem neodolal, sáhnul do kastlíku v autě, přibalil tužku a šel. Takže teď mám k originálnímu CD

       a podpisu Ivana Jecha na coveru ještě originál autogram zpěvačky...

Zkuste si to,  stojí za to. Stokilová dáma je nádhera...